Η «πανευρωπαϊκή ανοσία» έως τις 14 Ιουλίου και το στοίχημα των 12 δισ. ευρώ
350 εκατ. εμβολιασμούς μέχρι τότε στην Ευρώπη υπόσχεται ο αρμόδιος επίτροπος – Σε 55 εργοστάσια η παραγωγή εμβολίων – Στόχος να ανοίξει ο τουρισμός στα μέσα Μαίου - Τα ενδιάμεσα βήματα, τα μέτρα αποσυμπίεσης και τα rapid tests
Δύο συμβολικές ημερομηνίες: μια ελληνικής προέλευσης και μια ευρωπαϊκής. Η πρώτη είναι η 15η Μαίου. Μέχρι τότε η ελληνική κυβέρνηση θέλει να έχει εμβολιάσει όλους τους πολίτες άνω των 60 ετών, όσους ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και τους εργαζόμενους στην εστίαση και στον τουρισμό ώστε να ανοίξει ο κλάδος κανονικά με «προσοχή» αλλά χωρίς περιορισμούς όσον αφορά στον αριθμό των φιλοξενούμενων στις ξενοδοχειακές μονάδες. Η δεύτερη, είναι η 14η Ιουλίου. Αποτελεί ευρωπαϊκό στοίχημα μέχρι τότε να έχουμε επιτύχει πανευρωπαϊκή ανοσία με προχωρώντας σε 350 εκατομμύρια εμβολιασμούς. Αν και οι δύο στόχοι επιτευχθούν τότε η Ελλάδα μπορεί να κερδίσει το στοίχημα των 12 δις. ευρώ. Δηλαδή, να ανακτήσει τα δύο τρία του τζίρου που είχε η τουριστική δραστηριότητα στην Ελλάδα το 2019.
Οτιδήποτε καλύτερο από αυτό που έγινε το 2020 -καθίζηση των τουριστικών εσόδων στα 4 δις ευρώ- θα αποτυπωθεί στο ΑΕΠ ως ρυθμός ανάπτυξης. Το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς έχει χαθεί και το μόνο που μένει να φανεί είναι αν η ύφεση θα είναι μονοψήφια ή διψήφια. Ενδιάμεσοι στόχοι υπάρχουν στο οικονομικό επιτελείο. Θέλουν το άνοιγμα του λιανεμπορίου καθώς κάθε βδομάδα αφαιρεί 725 εκατ. ευρώ. Το αν αυτό θα γίνει στις 29 Μαρτίου ή μια εβδομάδα αργότερα, θα φανεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας καθώς προς το παρόν η κατάσταση με τον αριθμό των διασωληνωμένων δεν επιτρέπει οποιαδήποτε αισιοδοξία.
Τα μέτρα "αποσυμπίεσης" που ισχύουν από σήμερα , έχουν κυρίως ανακουφιστικό χαρακτήρα και δεν διασφαλίζουν ότι η "απελευθέρωση" θα συνεχιστεί με τον ρυθμό που θέλουμε. Άλλωστε, πλέον το ζητούμενο είναι το φετινό Πάσχα να είναι διαφορετικό από το περυσινό. Να μπορέσουν δηλαδή οι καταναλωτές να αγοράσουν ρούχα και λαμπάδες κάτι που στερήθηκαν πέρυσι. Όσο για το άνοιγμα της εστίασης από τα μέσα Απριλίου, είναι ακόμη πολύ «μακρινός» στόχος δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στα νοσοκομεία. Σε κάθε περίπτωση, το μεγάλο στοίχημα είναι ο τουρισμός. Αυτή είναι και όλη η φετινή χρονιά.
Παράλληλα όμως με την υλοποίηση του ελληνικού σχεδίου να εμβολιαστούν όλοι οι μεγάλης ηλικίας, οι ευπαθείς αλλά και οι επαγγελματίες με μεγάλη «έκθεση» στην πολυκοσμία, παράλληλα με τα self tests που θα ξεκινήσουν μέσα στις επόμενες ημέρες πρέπει να «τρέξει» ο εμβολιασμός και στους μεγάλους πελάτες της χώρας που είναι οι Ευρωπαίοι.
Η πανευρωπαϊκή ανοσία
Η Ευρώπη μπορεί να επιτύχει τη συλλογική ανοσία απέναντι στον νέο κορονοϊό μέχρι τις 14 Ιουλίου, δήλωσε πριν από λίγες ώρες ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν, επισημαίνοντας ότι αναμένεται να αυξηθούν οι παραδόσεις εμβολίων στην ήπειρο.
«Ας πάρουμε μια συμβολική ημερομηνία: στις 14 Ιουλίου (σ.σ. εθνική γιορτή για τη Γαλλία, που τιμά την κατάληψη της Βαστίλης) έχουμε την πιθανότητα να επιτύχουμε την ανοσία σε ευρωπαϊκό επίπεδο», ανέφερε ο Γάλλος Επίτροπος μιλώντας στο τηλεοπτικό κανάλι TF1.
«Είναι η τελική ευθεία, επειδή ξέρουμε ότι για να νικήσουμε αυτήν την πανδημία, μία είναι η λύση: να εμβολιαστούμε. Τα εμβόλια έρχονται, θα είναι εδώ», διαβεβαίωσε. «Από τον Μάρτιο μέχρι τον Ιούνιο, θα παραδοθούν 300-350 εκατομμύρια δόσεις του εμβολίου», πρόσθεσε, εξηγώντας ότι σταδιακά θα αυξάνονται κάθε μήνα οι παραδόσεις: 60 εκατομμύρια δόσεις τον Μάρτιο, 100 εκατομμύρια τον Απρίλιο, 120 τον Μάιο.
Σύμφωνα με τον Μπρετόν, 55 εργοστάσια θα παρασκευάζουν στο εξής τα εμβόλια για την Covid-19 στην Ευρώπη.