Σε αργία ο σταθμάρχης του ΣΚΑ, μετά την παρ΄ ολίγον σύγκρουση συρμών του προαστιακού

Σε αργία ο σταθμάρχης του ΣΚΑ, μετά την παρ΄ ολίγον σύγκρουση συρμών του προαστιακού

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΟΣΕ, οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν με 60χλμ/ώρα, ενώ η απόσταση μεταξύ των δύο τρένων ήταν κοντά στα 3 χιλιόμετρα. 

Σε αργία για 30 ημέρες τέθηκε ο σταθμάρχης του ΟΣΕ στο ΣΚΑ, που έδωσε λάθος εντολή ζητώντας από δύο αμαξοστοιχίες, την 1210 που έρχονταν από Αθήνα προς Αεροδρόμιο και την 1307 που έρχονταν από το Κιάτο προς Αθήνα, να κινηθούν στην ίδια γραμμή από αντίθετες κατευθύνσεις, δηλαδή προς τον σταθμό Αγίων Αναργύρων, όπου γίνονται τα έργα υπογειοποίησης στα Σεπόλια.

Σε περίπτωση που οι δύο αμαξοστοιχίες συνέχιζαν τα δρομολόγια, τότε ενδέχεται να μην αποτρεπόταν μία μετωπική σύγκρουση. Σημειώνεται πως το περιστατικό θα διερευνηθεί από ΡΑΣ και ΕΟΔΑΣΑΑΜ ενώ έχουν συγκεντρωθεί και τα ηχητικά από το VHF και το GSMR.

Το συμβάν κατεγράφη σήμερα το πρωί, στις 9:13, όταν η αμαξοστοιχία 1210 αναχώρησε από τον τον σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών και άρχισε να κινείται προς τον σταθμό Αγίων Αναργύρων.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΟΣΕ, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση τον σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών η 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.

Ο σταθμάρχης, ωστόσο, των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210 ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307 κινητοποιήθηκαν.

Επικοινώνησε ο πρώτος με GSMR με τον σταθμάρχη του ΣΚΑ όπου δόθηκε άμεση εντολή ακύρωσης της κίνησης της αμαξοστοιχίας, ενώ ταυτόχρονα ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε με VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε πως ήδη κινείται προς τον σιδηροδρομικό σταθμό Αγίων Αναργύρων.

Επειτα, σε σημείο όπου υπάρχει διπλή γραμμή, η 1210 περίμενε να περάσει η 1307 και να συνεχίσει αργότερα το δρομολόγιο της.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΟΣΕ, οι δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν με 60χλμ/ώρα, ενώ η απόσταση μεταξύ των δύο τρένων ήταν κοντά στα 3 χιλιόμετρα.

«Ήταν λάθος του σταθμάρχη. Ωστόσο λειτούργησαν τα μέτρα ασφαλείας που περιγράφονται στον γενικό κανονισμό κυκλοφορίας από τους μηχανοδηγούς και αποφεύχθηκε κάποιο συμβάν», αναφέρουν από τον ΟΣΕ. Αξίζει να σημειωθεί πως, στο τμήμα από σταθμό Λαρίσης- Αγιους Αναργύρους η γραμμή είναι μονή λόγω των εργων υπογειοποίησης ενώ παράλληλα δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση που αποτελεί μία ισχυρή δικλείδα ασφαλείας και αποτρέπει ανθρώπινα λάθη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ