Ferrari: Σας παρακαλώ μην το αποκαλείτε SUV
Το πρώτο τετράθυρο τετραθέσιο του κατασκευαστή supercar πιθανότατα έχει ήδη συγκεντρώσει περισσότερες από 2.000 προπαραγγελίες.
Η Ferrari αποκάλυψε το πολυαναμενόμενο Crossover Purosangue, αξίας 390.000 ευρώ που περνάει τη θρυλικη εταιρία κατακευής supercar σε μια νέα εποχή ευρύτερης απήχησης.
Το πιο χρηστικό μοντέλο της εταιρείας στην 75χρονη ιστορία της, με τέσσερις πόρτες, τέσσερα καθίσματα και πορτμπαγκάζ 473 λίτρων (125 γαλόνια), θα κυκλοφορήσει στους εκθεσιακούς χώρους το επόμενο έτος.
Αν και είναι σε μεγάλο βαθμό προσανατολισμένο πάνω από τέσσερα χρόνια ανάπτυξης για να ανταποκριθεί στα διαπιστευτήρια της Ferrari, το Purosangue αντιπροσωπεύει ένα διάλειμμα από τις χαμηλές αγωνιστικές μηχανές του κατασκευαστή και διαλύει τις αμφιβολίες ότι θα παρήγαγε ποτέ ένα ευέλικτο όχημα.
Η Ferrari αποπνέει αυτοπεποίθηση για την τοποθέτηση του Purosangue σε αυτή την περιγραφή και προσφέρει μια απάντηση έκπληξη σε ένα ερώτημα: Είναι λοιπόν ένα σπορ όχημα χρησιμότητας ή όχι;
«Παρακαλώ μην το αποκαλείτε SUV, γιατί δεν είναι», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Μπενεντέτο Βίνια σε δημοσιογράφους στο Μαρανέλο της βόρειας Ιταλίας. «Είναι μια Ferrari».
Το σχόλιο του Vigna δείχνει ότι ο πιο γνωστός κατασκευαστής αυτοκινήτων επιδόσεων στον κόσμο εξακολουθεί να συμβιβάζεται με ένα τμήμα που ορισμένοι καθαρολόγοι πιστεύουν ότι πρέπει να είναι verboten για τη μάρκα. Ενώ τα crossover και τα SUV τείνουν να είναι λιγότερο ευέλικτα από ότι έχουν συνηθίσει οι οδηγοί της Ferrari, η Lamborghini Urus των σχεδόν 225.000 ευρώ και η Bentley Bentayga των 206.800 ευρώ έτυχαν θετικής υποδοχής. Το Purosangue κερδίζει και τα δύο στην επιτάχυνση, φτάνοντας τα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα.
Ενώ η Ferrari προσφέρει τα σπορ αυτοκίνητα 296 GTB και SF90 Stradale ως plug-in υβριδικά, το Purosangue θα τροφοδοτείται μόνο από κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο μεσαίος εμπρός τοποθετημένος, φυσικά αναρροφώμενος, V12 715 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων θα οδηγήσουν το όχημα σε τελική ταχύτητα 310 χιλιομέτρων την ώρα.
«Συζητούσαμε για πολύ καιρό ποιο είδος κινητήρα θα τοποθετηθεί στο Purosangue», δήλωσε ο Enrico Galliera, επικεφαλής μάρκετινγκ και εμπορίου της Ferrari. «Τελικά αποφασίσαμε για μια πλήρη εσωτερική καύση, καθώς δεν ήμασταν πρόθυμοι να συμβιβαστούμε και καταλάβαμε ότι αυτό ήθελαν οι πιο πιστοί πελάτες μας».
Το να δίνεις στους ανθρώπους κάτι σαν SUV χωρίς να ενοχλείς τους ιδεαλιστές δεν είναι η μόνη δύσκολη εξίσωση για τη Ferrari. Η μετάβαση σε ηλεκτρικά συστήματα κίνησης θα είναι απαραίτητη για τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς εκπομπών, αλλά ο κατασκευαστής θα πρέπει επίσης να ανταποκριθεί στις προσδοκίες επιλεγμένων πελατών που πληρώνουν για ένα κομμάτι της δόξας της αυτοκίνησης.
Αφού παρέδωσε λίγο περισσότερα από 11.100 οχήματα πέρυσι, ο Vigna τον Ιούνιο περιέγραψε λεπτομερώς τη στρατηγική μπαταριών της Ferrari, η οποία περιλαμβάνει ένα πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο σε περίπου τρία χρόνια από τώρα. Τα υβριδικά αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία και plug-in αναμένεται να αποτελέσουν το 60% του χαρτοφυλακίου της Ferrari έως το 2026 στο πλαίσιο ενός επενδυτικού σχεδίου ύψους 4,4 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η εταιρεία παραμένει πλήρως δεσμευμένη να κάνει τα οχήματά της ουδέτερα από άνθρακα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, δήλωσε ο Galliera στην εκδήλωση.
Οι προπαραγγελίες για το Purosangue, το οποίο διαθέτει ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο με οροφή από ανθρακονήματα ενός κελύφους για να μειώσει το κέντρο βάρους του, έχουν ήδη ξεπεράσει τις 2.000 μονάδες. Η Ferrari διοργανώνει μια τετραήμερη εκδήλωση αυτή την εβδομάδα για όσους έχουν υποβάλει αίτημα για αγορά.
Για να διατηρήσει την αποκλειστικότητα, η Ferrari δήλωσε ότι οι παραδόσεις της Purosangue δεν θα υπερβαίνουν το 20% των συνολικών πωλήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του μοντέλου.