Πώς να αποκτήσεις καινούργιο ΙΧ χωρίς επιπλέον κόστος

Πώς να αποκτήσεις καινούργιο ΙΧ χωρίς επιπλέον κόστος

Δύο «όπλα» για να αντιμετωπίσουν την εκρηκτική αύξηση των τιμών στα καύσιμα έχουν στη διάθεσή τους οι οδηγοί. Προϋποθέτουν αποφάσεις και ενέργειες καθώς η αδράνεια σημαίνει ότι ο οδηγός θα υποστεί την εκρηκτική αύξηση στην τιμή της αμόλυβδης και του πετρελαίου κίνησης αν δεν θέλει να περιορίσει τη χρήση του οχήματός του. Το ένα όπλο είναι η αξιοποίηση της υγραεριοκίνησης που εξασφαλίζει σημαντική μείωση στο κόστος μετακίνησης ανά χιλιόμετρο που πλέον φτάνει και στο 37-40%. Το δεύτερο «όπλο» είναι πιο… επιθετικό και οδηγεί στην απόκτηση καινούργιου αυτοκινήτου χωρίς όμως καμία επιβάρυνση στο ύψος του μηνιαίου προϋπολογισμού τουλάχιστον για όσο χρονικό διάστημα συντηρούνται οι τιμές των καυσίμων στα ύψη.

 

Το παλαιό ΙΧ, καταναλώνει 10 λίτρα αμόλυβδης για να διανύσει 100 χιλιόμετρα και ο χρήστης του χρειάζεται να διανύει 1200 λίτρα για να καλύπτει τις μηνιαίες ανάγκες μετακίνησης. Με την τιμή της αμόλυβδης στα 1,92 ευρώ το λίτρο, ο μηνιαίος λογαριασμός για το καύσιμο εκτοξεύεται στα 233 ευρώ τον μήνα, για όσο φυσικά χρονικό διάστημα η τιμή παραμένει στα σημερινά επίπεδα. Εννοείται ότι ο οδηγός, για να μετακινείται με το όχημα, χρειάζεται να επιβαρύνεται με περίπου 100-150 ευρώ τον μήνα και προκειμένου να καλύψει τα έξοδα της ασφάλειας, των τελών κυκλοφορίας και των service. Άρα, το μηνιαίο κόστος μετακίνησης με το συγκεκριμένο όχημα, φτάνει πλέον στα 330-380 ευρώ μηνιαίως.

Ένα καινούργιας τεχνολογίας ΙΧ μπορεί να διανύσει τα 100 χιλιόμετρα καταναλώνοντας 4,5 λίτρα αμόλυβδης (σ.σ πχ ένα υβριδικό). Αν λοιπόν αποκτηθεί ένα τέτοιο όχημα, η ίδια ακριβώς απόσταση των 1200 χιλιομέτρων τον μήνα, θα διανύεται με κόστος 105 ευρώ. Δηλαδή, επιτυγχάνεται μηνιαία εξοικονόμηση από το καύσιμο της τάξεως των 130 ευρώ σε μηνιαία βάση. Πώς όμως θα αποκτηθεί το καινούργιο όχημα; Αν κάποιος δεν διαθέτει χρήματα, μπορεί να πουλήσει το παλαιό όχημα, να εξασφαλίσει την προκαταβολή που απαιτείται για το leasing και να συνάψει μια σύμβαση μακροχρόνιας μίσθωσης. Ένα όχημα που καταναλώνει 4,5 λίτρα αμόλυβδης για τα 100 χιλιόμετρα, έχει ένα μηνιαίο μίσθωμα της τάξεως των 250-260 ευρώ. Αν προστεθεί και το κόστος του καυσίμου, φτάνουμε στα 380-400 ευρώ. Ουσιαστικά δηλαδή, δίνεται η δυνατότητα να αποκτήσει κάποιος καινούργιο αυτοκίνητο και να διανύει τις ίδιες ακριβώς αποστάσεις χωρίς να έχει ουσιαστική επιβάρυνση στον μηνιαίο προϋπολογισμό του για 4 ολόκληρα χρόνια. Εννοείται ότι το μηνιαίο μίσθωμα στο leasing περιλαμβάνει και την ασφάλεια (που είναι και μεικτή) και το service αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας και την αλλαγή των ελαστικών.

H 2η λύση

Αν κάποιος δεν θέλει να κάνει το μεγάλο βήμα και να αντικαταστήσει το όχημά του για να πετύχει μείωση του κόστους καυσίμου, υπάρχει και η λύση του υγραερίου. Η μετατροπή κοστίζει περίπου 800-1000 ευρώ αλλά το μηνιαίο όφελος από τη διαφορά στην τιμή των δύο καυσίμων, μπορεί να εξασφαλίσει απόσβεση και σε λιγότερο από έναν χρόνο. Το εργαλείο του fpress.gr βοηθάει στο να γίνουν οι υπολογισμοί. Σήμερα, ένα λίτρο αμόλυβδης έχει πάνω από τα 1,92 ευρώ ένα λίτρο υγραερίου λίγο πάνω από ένα ευρώ. Άρα, η διαφορά στην τιμή είναι της τάξεως των 85 λεπτών ανά λίτρο. Άρα, ένα ΙΧ που καταναλώνει 10 λίτρα αμόλυβδης, χρειάζεται περίπου 11 λίτρα υγραερίου για να διανύσει την ίδια απόσταση. Για 1200 χιλιόμετρα τον μήνα, το μηνιαίο κόστος πέφτει από τα 230 ευρώ τον μήνα, περίπου στα 140 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ