Tα λιγότερο ασφαλή αυτοκίνητα που θα δείτε στους ελληνικούς δρόμους
Τρία μοντέλα αυτοκινήτων που βλέπουμε συχνά στους ελληνικούς δρόμους σημείωσαν πέρυσι την χειρότερη επίδοση στα crash test του Euro NCAP, του οργανισμού που αξιολογεί την ασφάλεια των οχημάτων.
Το σύστημα βαθμολόγησης με τα αστέρια είναι από τα πιο γνωστά διεθνώς και δείχνει τις επιδόσεις των μοντέλων στις διάφορες δοκιμές πρόσκρουσης. Οσο υψηλότερη η βαθμολογία και όσο περισσότερα τα αστέρια, τόσο πιο ασφαλές είναι το αυτοκίνητο και ενώ όλοι κοιτούν στην κορυφή της κατάταξης, η “ουρά” της κρύβει εκπλήξεις.
Για το 2018 το αυτοκίνητο με τη χειρότερη επίδοση είναι το Fiat Panda, που δεν κέρδισε ούτε ένα από τα πέντε αστέρια της μέτρησης. Το μοντέλο, που είναι το δημοφιλέστερο στην κατηγορία των σουπερμίνι στην Ελλάδα, έπιασε 45% στην προστασία ενηλίκων επιβατών, 16% στην προστασία των παιδιών, 47% στην προστασία πεζών και 7% στις τεχνολογίες βοήθειας. Συνολικά το 2018 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 3.796 Fiat Panda με το μοντέλο να έχει το 25% της αγοράς των σουπερμίνι αυτοκινήτων.
Δεύτερο χειρότερο όχημα το Jeep Wrangler που κέρδισε μόλις ένα αστέρι, με 50% στην προστασία ενηλίκων, 69% στην προστασία παιδιών, 49% στην προστασία πεζών και 32% στις τεχνολογίες βοήθειας του οδηγού. Πέρυσι στη χώρα μας πουλήθηκαν 20 οχήματα από το συγκεκριμένο μοντέλο.
Το τρίτο όχημα με τα χαμηλότερη βαθμολογία ήταν για την προηγούμενη χρονιά το Suzuki Jimny, το οποίο όμως τα πήγε σαφώς καλύτερα στις δοκιμές αφού συγκέντρωσε τρία αστέρια. Οι επιδόσεις ήταν 73% και 84% για την προστασία ενηλίκων και παιδιών, 52% στην προστασία πεζών και 50% στις τεχνολογίες υποβοήθησης. Στην Ελλάδα πουλήθηκαν το 2018, 117 Jimny.