Ελλάδα – Κίνα συμμαχία και στα ηλεκτροκίνητα οχήματα

Ξεκινάει η επανάσταση στη μετακίνηση

Ελλάδα – Κίνα συμμαχία και στα ηλεκτροκίνητα οχήματα

 

Καθώς περισσότερες χώρες δεσμεύονται να εξαλείψουν σταδιακά τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης ή να επιβάλλουν πιο αυστηρά πρότυπα στην απόδοση καυσίμων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξελίσσονται σε δημοφιλή εναλλακτική.
Το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ευρώπη και στην Ελλάδα έχει τρία χαρακτηριστικά: ηλεκτροκίνηση, αυτονομία, κοινή χρήση. Συνεπώς τα αυτοκίνητα του κοντινού μέλλοντος «τρέχουν» ολοταχώς για να κατακτήσουν αυτούς τους στόχους και μάλιστα, σε περίπου πέντε χρόνια από τώρα (2022) θα βγουν στους δρόμους τα πρώτα αυτόνομα ΙΧ, που θα μπορούν να κάνουν μόνα τους κάποιες επιλεγμένες διαδρομές, χωρίς την ανάγκη οδηγού.

Στην Ελλάδα την επανάσταση στη μετακίνηση εντός πόλεων φιλοδοξεί να φέρει το μίνι ελληνοκινεζικό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, συνολικού μήκους μόνο 224,5 εκατοστών. Στα προτερήματα του διθέσιου αυτοκινήτου είναι η χαμηλή τιμή του (6.700 ευρώ), ενώ ο ηλεκτρικός κινητήρας του ισχύος 7,5kW τροφοδοτείται από έξι μπαταρίες που φορτίζουν σε οποιαδήποτε οικιακή πρίζα!

Επιπλέον, αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 45 χιλιομέτρων την ώρα, ωστόσο υπάρχει και η επιλογή της «έξτρα έκδοσης», υψηλής ταχύτητας, με μέγιστη τα 80 χιλιόμετρα την ώρα και κόστος 7.700 ευρώ. Πάντως και στις δύο εκδόσεις έχει αυτονομία κίνησης από 100 έως 120 χιλιόμετρα.

Το 80% των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους παγκοσμίως εξυπηρετούν κατά μέσο όρο το πολύ δύο άτομα και διανύουν αποστάσεις μικρότερες των 100 χιλιομέτρων ημερησίως. Αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη χώρων στάθμευσης στις μεγαλουπόλεις, οδήγησε στη δημιουργία του Eco-Car, η σχεδίαση του οποίου γίνεται στην Ελλάδα και η παραγωγή του στην Κίνα, όπου χτυπάει η καρδιά της ηλεκτροκίνησης

Να σημειωθεί ότι κατασκευαστές παραδοσιακών αυτοκινήτων, από τη Renault μέχρι τη Volkswagen, την BMW και την Daimler - που παράγει μεταξύ άλλων τα οχήματα Mercedes - κάνουν κούρσα για να αναπτύξουν νέες τεχνολογίες ηλεκτροκίνητων και γενικώς οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικές μορφές ενέργειας.

Στόχος τους είναι να πληρούν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων, αλλά και να βελτιώσουν την εικόνα τους μετά τις πρόσφατες αποκαλύψεις ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ρυπαίνουν περισσότερο από όσο αρχικά θεωρείτο.

Η πρόκληση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι διπλή. Από τη μια, πρέπει να κατασκευάσουν οχήματα με μεγαλύτερη αυτονομία, που είναι σήμερα η αχίλλειος πτέρνα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθώς χρειάζονται πολύωρη φόρτιση ύστερα από λίγες εκατοντάδες χιλιόμετρα. Από την άλλη, καλούνται να βρουν τρόπους να μειώσουν τις τιμές καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και γενικώς τα οχήματα που κινούνται με εναλλακτικές μορφές ενέργειας είναι αρκετά έως πολύ πιο ακριβά από τα συμβατικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ