Ποιοι ΙΧδες κινδυνεύουν να πληρώσουν περισσότερα
Μπορεί το υπουργείο Οικονομικών να μιλά στην ανακοίνωσή του για εξορθολογισμό του συστήματος φορολόγησης ώστε αυτό να γίνει δικαιότερο, ωστόσο, όλοι ξέρουν ότι κάθε φορολογική αλλαγή στην Ελλάδα τελικώς αποσκοπεί στο να φέρει περισσότερα έσοδα στα ταμεία.
Ποιοι λοιπόν κινδυνεύουν να πληρώσουν περισσότερα με τη «μεταρρύθμιση» που θέλει να προωθήσει το οικονομικό επιτελείο; Ήδη κάποιες κατηγορίες έχουν αρχίσει να θεωρούνται «ύποπτες» χωρίς φυσικά τίποτα να είναι σίγουρο ακόμη.
1. Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξει επιβάρυνση κατά την αγορά αυτοκινήτου με μικρό κινητήρα και υψηλή τιμή. Πολλά μοντέλα αυτής της κατηγορίας μένουν στο φορολογικό απυρόβλητο (και από άποψη τεκμηρίων και από τέλη ταξινόμησης και από τεκμήρια) επειδή προστατεύονται από τον κυβισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι κυκλοφορούν στην αγορά μοντέλα με κινητήρα… 1928 κυβικών επειδή όλοι οι φόροι (μαζί με τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης) επιβάλλονται από τα 1929 κυβικά και πάνω.
2. Σε ζώνη υψηλού κινδύνου βρίσκονται όσοι αγόρασαν πετρελαιοκίνητο όχημα. Ήδη μιλάνε στο υπουργείο Οικονομικών για φόρο περιβάλλοντος. Δεν αποκλείεται τα πετρελαιοκίνητα να κληθούν να πληρώσουν καθώς όσο αυξάνονται οι πωλήσεις, τόσο μειώνονται τα έσοδα από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα
3. Πολύ πιθανή θεωρείται επίσης η αναθεώρηση του συστήματος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Η διάταξη που προβλέπει ότι απαλλάσσονται από τα τέλη όλα τα καινούργια οχήματα που εκπέμπουν λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου ανά χιλιόμετρο, είναι πολύ πιθανό ότι θα επανεξεταστεί καθώς μειώνεται κάθε χρόνο ο αριθμός των οδηγών που πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.
4. Τέλος, πιθανή θεωρείται η επιβάρυνση και μέσω των τεκμηρίων όσων οδηγών αγόρασαν αυτοκίνητα ακριβά με μικρό κινητήρα. Στο εξής, μελετάται τα τεκμήρια γι’ αυτά τα αυτοκίνητα να εξαρτώνται και από την αγοραία αξία και όχι μόνο τον κυβισμό.