Η καθυστερημένη ανάκληση από τη General Motors, οι θάνατοι, οι απολύσεις, η ευθύνη
και οδήγησαν στην καθυστερημένη ανάκληση εκατομμυρίων οχημάτων, όμως παραδέχθηκε την «ευθύνη» της.
Κατά συνέπεια, η GM θα απολύσει 15 εργαζόμενους, μεταξύ αυτών μηχανικούς και νομικούς συμβούλους, οι οποίοι «απέτυχαν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους», «κάτι που θα είχε αλλάξει ριζικά ζωές», δήλωσε η γενική διευθύντρια της αυτοκινητοβιομηχανίας Μέρι Μπάρα στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, κατά την οποία ανακοίνωσε ότι θα τεθεί σε εφαρμογή ένα «πρόγραμμα αποζημιώσεων» για τα θύματα.
Η GM δέχεται εδώ και πολλούς μήνες εξαιρετικά σφοδρές επικρίσεις επειδή καθυστέρησε να ανακαλέσει 2,6 εκατομμύρια Chevrolet Cobalt, Saturn και Ion, μεταξύ άλλων, τα οποία κατασκευάστηκαν από το 2003 ως το 2011.
Τα αυτοκίνητα αυτά, που αντιμετώπιζαν ένα πρόβλημα στο σύστημα ανάφλεξης το οποίο εντοπίστηκε πρώτη φορά πριν από δέκα χρόνια, ανακλήθηκαν μόλις φέτος. Το πρόβλημα αυτό συνδέεται με περίπου 30 ατυχήματα και τουλάχιστον 13 θανάτους.
Η GM όρισε τον πρώην εισαγγελέα Άντον Βαλούκας να διενεργήσει μια «ανεξάρτητη» έρευνα ώστε να εντοπιστούν οι υπεύθυνοι για την υπόθεση.
Σήμερα, ενώπιον περισσότερων από 1.000 εργαζόμενων, εμπορικών αντιπροσώπων και δημοσιογράφων, η Μπάρα εξέφρασε τη «βαθιά» της θλίψη διαβάζοντας την «ανησυχητική» και «σκληρή» έκθεση, διότι περιγράφει «την αποτυχία να κάνουμε το ελάχιστο απαραίτητο για τους πελάτες μας».
«Η έκθεση του Βαλούκας αποκαλύπτει ότι δεν υπήρξε κάποιος μηχανισμός από την εταιρεία ώστε να συγκαλυφθούν τα γεγονότα», εκτίμησε η Μπάρα. Όμως «πολύ απλά δεν κάναμε τη δουλειά μας» και «πρέπει να πάρουμε μαθήματα από την υπόθεση αυτή».
Η Μπάρα, την οποία χαιρέτισαν οι αγορές για τον τρόπο διαχείρισης της κρίσης, επεσήμανε ότι η έρευνα αποκάλυψε ότι τα μηχανικά προβλήματα είχαν γίνει γνωστά στους μηχανικούς, τους ερευνητές και τους δικηγόρους, όμως «κανείς δεν προειδοποίησε τη διεύθυνση».
Η επικεφαλής της GM, που ανέλαβε τη θέση αυτή στα μέσα Ιανουαρίου, επαναλαμβάνει ως τώρα ότι ενημερώθηκε για το πρόβλημα μόλις τον Δεκέμβριο.
«Κάθε ένας που εργάστηκε για αυτό το σύστημα ανάφλεξης είχε την ευθύνη να το επιδιορθώσει, όμως κανείς δεν ανέλαβε τις ευθύνες του», είπε η ίδια.
«Θέλω να είμαι ξεκάθαρη, αυτό δεν θα έπρεπε να έχει συμβεί πότε. Είναι απαράδεκτό», υπογράμμισε η Μπάρα.
Αμερικανοί κοινοβουλευτικοί είχαν κατηγορήσει τον Απρίλιο τους μηχανικούς της GM, που είχαν αποφασίσει να μην αντικαταστήσουν ένα προβληματικό εξάρτημα επειδή εκτίμησαν ότι θα ήταν πολύ ακριβό.
Σύμφωνα με τα έγγραφα που δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Κογκρέσο, ο Ρέι Ντιτζόρτζιο, επικεφαλής των μηχανικών που κατασκευάζουν τη Chevrolet Cobalt, και ένας άλλος μηχανικός, ο Γκάρι Άλταμ, είχαν εντοπίσει το πρόβλημα στο σύστημα ανάφλεξης το 2004.
Για την υπόθεση αυτή οι αμερικανικές αρχές επέβαλαν στις 16 Μαΐου πρόστιμο- μαμούθ ύψους 35 εκατομμυρίων δολαρίων. Εξάλλου οι έρευνες του υπουργείου Δικαιοσύνης, του Κογκρέσου και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς συνεχίζονται.