Stellantis και CATL σχεδιάζουν εργοστάσιο στην Ευρώπη να κατασκευάσουν φθηνότερες μπαταρίες EV
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κυβερνήσεις ρίχνουν δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή εργοστασίων μπαταριών προκειμένου να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Ασία
Η Stellantis σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) με την κινεζική CATL στην Ευρώπη, το τέταρτο στην περιοχή, καθώς επιδιώκει να κάνει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία φθηνότερες μπαταρίες και πιο οικονομικά EV.
Τα σχέδια μπαταριών EV σηματοδοτούν επίσης μια περαιτέρω ενίσχυση των δεσμών με την Κίνα, αφού η γαλλο-ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έκλεισε την προηγούμενη JV της, Guangzhou Automobile Group, πέρυσι. Τον περασμένο μήνα η Stellantis ανακοίνωσε μια συμφωνία 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αγορά μεριδίου στην κινεζική εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων Leapmotor.
Η Stellantis και η CATL ανακοίνωσαν την Τρίτη μια προκαταρκτική συμφωνία για την προμήθεια κυψελών και μονάδων μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) για την παραγωγή EV της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη και δήλωσαν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο δημιουργίας κοινοπραξίας 50-50 στην περιοχή.
Το σχέδιο JV με την CATL στόχευε στην κατασκευή ενός νέου gigafactory στην Ευρώπη για την κατασκευή μπαταριών LFP, δήλωσε ο Maxime Picat, Διευθυντής Παγκόσμιας Αγοράς και Εφοδιαστικής Αλυσίδας της Stellantis.
Οι μπαταρίες LFP είναι φθηνότερες στην παραγωγή αλλά λιγότερο ισχυρές σε σύγκριση με τις μπαταρίες νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου (NMC), την άλλη τρέχουσα κύρια τεχνολογία.
Οι συζητήσεις ήταν σε εξέλιξη με την CATL για το σχέδιο JV και χρειάστηκαν λίγοι ακόμη μήνες για να οριστικοποιηθεί, είπε ο Picat, αρνούμενος να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με την πιθανή τοποθεσία της νέας εγκατάστασης μπαταρίας. Θα ήταν η τελευταία επένδυση της CATL στην περιοχή, καθώς επεκτείνεται εκτός της εγχώριας αγοράς της.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κυβερνήσεις ρίχνουν δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή εργοστασίων μπαταριών προκειμένου να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Ασία. Ταυτόχρονα, κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών όπως η CATL κατασκευάζουν εργοστάσια στην Ευρώπη για ηλεκτρικά ηλεκτρικά οχήματα ευρωπαϊκής κατασκευής.
Η Picat είπε ότι οι συμφωνίες με την CATL θα συμπληρώσουν τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης του ομίλου, με τις μπαταρίες LFP να συμβάλλουν στη μείωση του κόστους παραγωγής στην Ευρώπη, διατηρώντας παράλληλα την παραγωγή μπαταριών NMC για πιο ακριβά αυτοκίνητα.
Οι μπαταρίες LFP ταιριάζουν σε EV χαμηλού κόστους Stellantis, όπως το Citroen e-C3 που παρουσιάστηκε πρόσφατα, το οποίο τώρα κοστίζει μόλις 23.300 ευρώ και του οποίου η τιμή προβλέπεται να μειωθεί περαιτέρω σε περίπου 20.000 ευρώ για την έκδοση μικρότερης εμβέλειας.
Ωστόσο, η Picat είπε ότι οι μπαταρίες LFP, οι οποίες συμβιβάζονται μεταξύ της αυτονομίας και του κόστους, θα έχουν ευρύ φάσμα εντός του ομίλου, καθώς η προσιτή τιμή ήταν το κλειδί.
"Σίγουρα αυτό στο οποίο στοχεύουμε είναι να αναπτύξουμε αυτές τις μπαταρίες LFP σε πολλαπλούς τομείς, επειδή απαιτείται προσιτή τιμή σε πολλά διαφορετικά τμήματα, ως επιβατικά ή δυνητικά εμπορικά οχήματα", είπε.
Στην Ευρώπη, η Stellantis -- ιδιοκτήτης εμπορικών σημάτων όπως Jeep, Peugeot, Fiat και Alfa Romeo -- κατασκευάζει τρία γιγαεργοστάσια, στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιταλία μέσω της κοινοπραξίας ACC με τη Mercedes και την TotalEnergies , με ειδίκευση στη χημεία NMC.
Σύμφωνα με τη συμφωνία της Τρίτης, η CATL θα προμηθεύσει αρχικά μπαταρίες LFP στη Stellantis για EV στα επιβατικά αυτοκίνητα, crossover και μικρομεσαίου μεγέθους SUV.