Ηλεκτρικά οχήματα: Η ζήτηση επιβραδύνεται στην Ευρώπη καθώς περιμένουν χαμηλότερες τιμές
Ερευνα τεσσάρων παγκόσμιων εταιρειών ανάλυσης δεδομένων, λέει ότι πίσω από την πιο αργή απορρόφηση κρύβεται περισσότερο η οικονομική αβεβαιότητα, με τους καταναλωτές να μην πείθονται ότι τα ηλεκτρικά οχήματα καλύπτουν τις ανάγκες τους για ασφάλεια, εύρος και τιμή
Μετά από χρόνια επιταχυνόμενης ανάπτυξης, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη φαίνεται να εισέρχονται σε μια ζώνη επιβράδυνσης, καθώς οι οδηγοί περιμένουν καλύτερα, φθηνότερα μοντέλα που θα ακολουθήσουν σε δύο έως τρία χρόνια.
Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών ΙΧ στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 47% τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, αλλά αντί να πανηγυρίζουν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla, η Volkswagen και η Mercedes-Benz (MBGn.DE) ακούστηκαν θλιβερά.
Τα υψηλά επιτόκια και η υποτονική αγορά αποθαρρύνουν τους πελάτες, προειδοποίησαν, με την πρόσληψη παραγγελιών EV της Volkswagen στο μισό από ό,τι ήταν πέρυσι.
Οι αντιπρόσωποι στη Γερμανία και την Ιταλία, καθώς και έρευνα τεσσάρων παγκόσμιων εταιρειών ανάλυσης δεδομένων, λένε ότι πίσω από την πιο αργή απορρόφηση κρύβεται περισσότερο η οικονομική αβεβαιότητα, με τους καταναλωτές να μην πείθονται ότι τα ηλεκτρικά οχήματα καλύπτουν τις ανάγκες τους για ασφάλεια, εύρος και τιμή.
«Το κύριο πρόβλημα είναι η αβεβαιότητα», δήλωσε ο Thomas Niedermayer, επικεφαλής μιας 45χρονης οικογενειακής βαυαρικής αντιπροσωπείας αυτοκινήτων.
«Πολλοί υποθέτουν ότι η τεχνολογία θα βελτιωθεί και προτιμούν να περιμένουν τρία χρόνια για το επόμενο μοντέλο παρά να αγοράσουν ένα όχημα τώρα που θα χάσει γρήγορα την αξία του».
Το 15χρονο Toyota Auris, που είναι αδικοχαμένο, με το παρατσούκλι Martina, χρειάζεται αντικατάσταση. Καθώς πλησιάζει η απαγόρευση των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ, το ζευγάρι θα σκεφτόταν ένα EV, αλλά αποθαρρύνεται από την έλλειψη υποδομής φόρτισης, τους φόβους για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την τιμή.
Η AutoTrader λέει ότι τα νέα EV στη Βρετανία εξακολουθούν να είναι κατά μέσο όρο 33% πιο ακριβά από τα μοντέλα με ορυκτά καύσιμα.
Και τα περισσότερα νέα μοντέλα στα σκαριά που στοχεύουν καταναλωτές εισαγωγικού επιπέδου δεν θα βγουν στην αγορά το νωρίτερο πριν από το 2025 – μέχρι τότε θα διεκδικούν μια διευρυμένη κινεζική σειρά από BYD έως Nio στην Ευρώπη.
"Θέλετε να κάνετε το σωστό για το περιβάλλον, αλλά νιώθετε ότι προετοιμάζεστε για μια πολύ ακριβή επένδυση που θα κάνει τη ζωή σας λίγο πιο περίπλοκη", δήλωσε ο Garcia, ένας 29χρονος διευθυντής εταιρικών μέσων. είπε.
Οι επικριτές έχουν προειδοποιήσει εδώ και καιρό ότι η έλλειψη προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων θα σταματούσε τελικά την απότομη αύξηση των πωλήσεων που ενισχύθηκε από τους πρώτους χρήστες και τους εταιρικούς στόλους.
Μια πιο αδύναμη απόδοση τον Σεπτέμβριο, οι έρευνες για το καταναλωτικό κλίμα και τα ζοφερά σχόλια από αυτοκινητοβιομηχανίες και αντιπροσώπους δείχνουν ότι η εποχή χαμηλής ανάπτυξης μπορεί να έχει φτάσει.
Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αν και πιο πίσω στη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αισθάνονται επίσης το τσίμπημα. Η Ford και η GM προειδοποίησαν πρόσφατα ότι καθυστερούν την κυκλοφορία φθηνότερων μοντέλων EV και μειώνουν τις δαπάνες λόγω της ασθενέστερης ζήτησης και του υψηλότερου κόστους στον απόηχο των νέων συμβάσεων της United Auto Worker.
Η ζήτηση θα παραμείνει αργή για όσο δεν υπάρχουν διαθέσιμα φθηνότερα EV, δήλωσε ο Felipe Munoz της JATO Dynamics για την επιβράδυνση των πωλήσεων στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο.
«Από ρυθμιστικής σκοπιάς, δεν χρειάζεται να προωθήσουν το προϊόν αυτή τη στιγμή - έχουν την πολυτέλεια να επικεντρωθούν στην κερδοφορία», δήλωσε ο Alistair Bedwell, επικεφαλής του τμήματος προβλέψεων μετάδοσης κίνησης στην GlobalData (DATA.L).
«Αλλά πρέπει να προσέχουν την Tesla και τις κινεζικές μάρκες, γιατί δεν θέλουν να μείνουν πολύ πίσω».
Η πρόθεση αγοράς ενός EV παρέμεινε σταθερή στη Γερμανία τον περασμένο χρόνο, έδειξε μια δημοσκόπηση της εταιρείας ερευνών καταναλωτών The Langston Co - που σημαίνει ότι παρόλο που ο αριθμός των EV που πωλούνται αυξάνεται, ο αριθμός των ατόμων που θέλουν να αγοράσουν ένα EV δεν αυξάνεται.
Οι αυξανόμενες πωλήσεις μπορεί να είναι απλώς ένα σημάδι ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που δυσκολεύονταν να παράγουν ηλεκτρικά ηλεκτρικά οχήματα λόγω των σημείων συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα μπορούν τελικά να ανταποκριθούν σε παραγγελίες, αντί για αύξηση της ζήτησης, δήλωσε ο διευθυντής πληροφοριών της The Langston Co, Ben DuCharme.