Πως θα καταλάβουμε τι πραγματικά αξίζει ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Μια μπαταρία συνήθως αποτελεί περίπου το 40% της τιμής ενός νέου EV. Το πώς αντιμετωπίζεται αυτή η μπαταρία είναι το"κλειδί"
Ένας αγώνας για την πιστοποίηση της υγείας και της απόδοσης της μπαταρίας σε μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα, με έναν συμπλέκτη νεοφυών επιχειρήσεων που αγωνίζονται να βοηθήσουν τους αγοραστές να καταλάβουν πόσο αξίζει πραγματικά ένα μεταχειρισμένο EV.
Με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η χιλιομετρική απόσταση και τα χρόνια μπορούν γρήγορα να πουν στους υποψήφιους αγοραστές πόσα πρέπει να ξοδέψουν. Αυτή η φόρμουλα δεν λειτουργεί με τα ηλεκτρικά οχήματα - των οποίων η τιμή εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εμβέλεια οδήγησης της μπαταρίας τους και την ικανότητα να συγκρατεί μια φόρτιση.
Μέχρι πρόσφατα, δεν υπήρχε τρόπος να μετρηθεί η υγεία της μπαταρίας, εμποδίζοντας τις πωλήσεις μεταχειρισμένων EV. Αλλά αυτό αλλάζει καθώς οι εταιρείες σπεύδουν να κλιμακώσουν τις δοκιμές μπαταριών EV - ορισμένες από τις οποίες διαρκούν μόνο λίγα λεπτά.
Μία από αυτές είναι η Altelium, μια νεοσύστατη εταιρεία στο Ηνωμένο Βασίλειο που έχει αναπτύξει ένα τεστ και πιστοποιητικό κατάστασης της μπαταρίας EV που θα κυκλοφορήσει φέτος σε περισσότερους από 7.000 αντιπροσώπους αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και σε περισσότερους από 5.000 αντιπροσώπους στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω παρόχων υπηρεσιών αντιπροσώπων, συμπεριλαμβανομένων των Assurant και GardX.
"Εάν η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δεν λειτουργεί σωστά, η αγορά νέων αυτοκινήτων δεν λειτουργεί σωστά, η ηλεκτρική μετάβαση δεν θα συμβεί", δήλωσε ο Alex Johns, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης στην Altelium, η οποία λέει ότι έχει λάβει ενδιαφέρον από άλλες αγορές συμπεριλαμβανομένης της Κίνας. «Είμαστε σε έναν αγώνα υλοποίησης».
Μια μπαταρία συνήθως αποτελεί περίπου το 40% της τιμής ενός νέου EV. Το πώς αντιμετωπίζεται αυτή η μπαταρία είναι το κλειδί. Η γρήγορη φόρτιση ενός EV πολύ συχνά, η συνεχής φόρτιση όταν η μπαταρία είναι σχεδόν γεμάτη ή το αφήνοντάς το για μεγάλα χρονικά διαστήματα πλήρως φορτισμένο μπορεί να υποβαθμίσει την μπαταρία του πιο γρήγορα.
Η αυστριακή startup Aviloo, η οποία έχει αναπτύξει ένα τεστ για αντιπροσώπους και ιδιώτες, διαπίστωσε ότι μετά από 100.000 χιλιόμετρα (62.140 μίλια) η υγεία της μπαταρίας EV μπορεί να ποικίλλει έως και 30%.
Ένας καταναλωτής που θέλει ένα μεταχειρισμένο EV με το 90% της γκάμας του όταν είναι καινούργιο θα μπορούσε να καταλήξει να αγοράσει ένα με μόλις 70% λόγω των κακών συνηθειών φόρτισης του προηγούμενου ιδιοκτήτη - κάτι που θα μπορούσε ενδεχομένως να μειώσει χιλιάδες ευρώ από την αξία του, δήλωσε ο Marcus Berger, Διευθύνων Σύμβουλος της Aviloo, της οποίας οι επενδυτές περιλαμβάνουν τη Volkswagen (VOWG_p.DE).
«Με ένα EV, τα χιλιόμετρα και η ηλικία δεν σου λένε τίποτα», είπε ο Berger. «Τα πάντα έχουν να κάνουν με την μπαταρία».
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρέχουν πληροφορίες για τη σειρά EV εντός του οχήματος που οι επικριτές λένε ότι είναι συχνά υπερβολικά ρόδινες, καθιστώντας τις ανεξάρτητες δοκιμές ζωτικής σημασίας.
Σύμφωνα με την εκκίνηση της εταιρείας παρακολούθησης μπαταριών EV Recurrent, οι τιμές των μεταχειρισμένων EV στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν κατά 32% σε ετήσια βάση, έναντι πτώσης 7% για τα μοντέλα με ορυκτά καύσιμα. Οι τιμές μεταχειρισμένων EV στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 23% ς τον Αύγουστο, ενώ αυτές των μοντέλων με ορυκτά καύσιμα αυξήθηκαν τουλάχιστον κατά 4%, σύμφωνα με την AutoTrader, η οποία ανέφερε ως αιτία ανησυχίας τις «ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας στα μεταχειρισμένα EV».
Ένας πόλεμος τιμών που ξεκίνησε η Tesla επηρέασε επίσης τις τιμές των μεταχειρισμένων EV.
Τα στοιχεία της AutoTrader και της Deutsche Automobil Treuhand δείχνουν ότι οι τιμές για ηλεκτρικά οχήματα ηλικίας τριών ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία είναι πάνω από 10 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερες από τα ισοδύναμα ορυκτών καυσίμων.
«Η γνώση της χωρητικότητας αυτής της μπαταρίας (EV) θα είναι κρίσιμη», δήλωσε η Stephanie Valdez Streaty, διευθύντρια Mobility R&D στην Cox Automotive με έδρα την Ατλάντα, στην οποία ανήκει η Manheim, ο μεγαλύτερος οίκος δημοπρασιών μεταχειρισμένων οχημάτων στον κόσμο.
Η Driverama, η οποία αγοράζει περίπου 100.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στη Γερμανία ετησίως προς πώληση σε όλη την κεντρική Ευρώπη, χρησιμοποιεί την Aviloo για να εξαλείψει ηλεκτρικά οχήματα κάτω του 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας ή με ελαττώματα μπαταρίας, δήλωσε ο Chief Operating Officer Eldar Vagabov.