ΗΠΑ: Αντιμέτωπη με περικοπές τιμών και αύξηση των αποθεμάτων η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων
Περισσότερα από 90 νέα μοντέλα EV αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά των ΗΠΑ έως το 2026, σύμφωνα με την AutoForecast Solutions
Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ αναπτύσσεται, αλλά όχι αρκετά γρήγορα κατά το τελευταίο τρίμηνο για να αποτρέψει τα απούλητα EV από το να στοιβάζονται σε αντιπροσωπείες ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών ή να επιτρέψει στην Tesla να αποφύγει νέες μειώσεις τιμών, σύμφωνα με αναλυτές και στοιχεία του κλάδου που επικαλείται το Reuters.
Η αύξηση των αποθεμάτων και η μείωση των τιμών θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν μόνο μια βραχυπρόθεσμη παύση στην ανάπτυξη της αγοράς EV. Αλλά θα μπορούσαν να είναι σήματα ότι η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ πάνω από το τρέχον επίπεδο μεριδίου αγοράς του 7% θα είναι πιο δαπανηρή και δύσκολη από το αναμενόμενο, ακόμη και με ομοσπονδιακές και κρατικές επιδοτήσεις.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Βόρειας Αμερικής έχουν δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις που σχετίζονται με ηλεκτρικά οχήματα με γνώμονα το πώς θα εξελιχθούν τα επόμενα τρίμηνα. Εάν η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίσει να υπερβαίνει τη ζήτηση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ της μείωσης των τιμών και των περιθωρίων κέρδους ή της επιβράδυνσης των γραμμών συναρμολόγησης.
Περισσότερα από 90 νέα μοντέλα EV αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά των ΗΠΑ έως το 2026, σύμφωνα με την AutoForecast Solutions. Πολλοί θα δυσκολευτούν να φτάσουν σε κερδοφόρους όγκους πωλήσεων, είπαν οι αναλυτές.
Οι αντιπρόσωποι για καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η General Motors, η Ford, η Hyundai και η Toyotaέχουν απούλητα EV αξίας άνω των 90 ημερών στα καταστήματά τους με τις τρέχουσες τιμές πώλησης, σύμφωνα με έκθεση της Cox Automotive.
Οι αντιπρόσωποι των ΗΠΑ έχουν περισσότερα από 92.000 EV σε απόθεμα, υπερτριπλάσιο από τον αριθμό στις παρτίδες τους πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με στοιχεία της Cox. Συνολικά, τα αποθέματα νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 74% σε σχέση με ένα χρόνο πριν
Υπάρχει μεγάλη γκάμα στη διαθεσιμότητα μοντέλων EV. Η GM διέθετε Cadillac Lyriqs αξίας 50 ημερών από τις 30 Ιουνίου, κάτω από τον μέσο όρο της βιομηχανίας των 52 ημερών με τις τρέχουσες τιμές πωλήσεων, είπε ο Cox.
Η GM ανέφερε σε δήλωση ότι έχει «πολύ χαμηλό απόθεμα - και υψηλή ζήτηση» για τα ηλεκτρικά της. Περισσότερο από το 80% των ηλεκτρικών οχημάτων Lyriqs και GMC Hummer που κατασκευάστηκαν εξακολουθούν να διαμετακομίζονται στους αντιπροσώπους, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία.
Η μεγαλύτερη πρόκληση της GM ήταν η επιτάχυνση της παραγωγής και της παράδοσης των ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς της που βασίζονται στην αρχιτεκτονική Ultium της GM. Από τα 36.024 EVs της GM που παραδόθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, μόνο 2.365 ήταν Ultium EV. Η GM έχει στόχο να κατασκευάσει συνολικά 100.000 ηλεκτρικά οχήματα στη Βόρεια Αμερική κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Η Ford είχε στη διάθεσή της F-150 Lightnings αξίας 86 ημερών και ηλεκτρικά SUV Mustang Mach-E 113 ημερών, είπε ο Cox.
Η Ford είπε ότι τα στοιχεία της Cox υπερεκτιμούν τα αποθέματα και για τα δύο μοντέλα. Η Ford βλέπει τα αποθέματα Mach-E σε απόθεμα 83 ημερών, με περισσότερα από τα μισά οχήματα να παράγονται σε διαμετακόμιση προς τις αντιπροσωπείες, δήλωσε ο Έριχ Μέρκλε, επικεφαλής της ανάλυσης πωλήσεων στις ΗΠΑ.
Η Ford βλέπει τα αποθέματα Lightning σε απόθεμα 58 ημερών, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων υπό μεταφορά. Το εργοστάσιο του Dearborn, στο Michigan, που συναρμολογεί τα ηλεκτρικά pickups κλείνει αυτό το μήνα για ανακατασκευή.
«Σε καμία περίπτωση αυτά τα αποθέματα δεν είναι υψηλά», είπε η Merkle.
Η Ford αυξάνει τη χωρητικότητα τόσο για το Mach-E όσο και για το Lightning σε επίπεδα πολύ πάνω από τις τρέχουσες πωλήσεις.
Η Ford κατασκεύασε 46.238 Mach-E κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και πούλησε 14.040 από τα ηλεκτρικά SUV, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στο site επενδυτών της. Η Ford μείωσε τις τιμές για τα μοντέλα Mach-E τον Μάιο.
Οι έμποροι της Volkswagen είχαν απόθεμα ID.4 ηλεκτρικών SUV αξίας 131 ημερών, σύμφωνα με στοιχεία της Cox.
Σε δήλωσή του, ο κλάδος πωλήσεων της Volkswagen στις ΗΠΑ ανέφερε ότι «είχαμε δει κάποια χαλάρωση στις πωλήσεις EV στις ΗΠΑ πρόσφατα», καθώς τα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα έχουν χαλαρώσει, επιτρέποντας την αύξηση της παραγωγής.
Η VW βλέπει μεγάλη ζήτηση για το ID.4, αλλά δεν έχει αρκετές τετρακίνητες εκδόσεις του SUV, «αυτό που θέλει η αγορά», είπε η εταιρεία. Η VW ανέφερε επίσης «τις επιπτώσεις κάποιας σύγχυσης των πελατών και, ως εκ τούτου, του δισταγμού να αγοράσει οχήματα σχετικά με την επιλεξιμότητα της φορολογικής πίστωσης των μοντέλων EV».
Το ID.4 κατασκευής ΗΠΑ πληροί τις προϋποθέσεις για πίστωση φόρου καταναλωτή 7.500 δολ.