ΝΑΤ: Μηδενίστηκαν οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις στο ΝΑΤ
Οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις τον Φεβρουάριο του 2021 ανέρχονταν σε 3.100, ενώ σήμερα εκκρεμεί η εκκαθάριση μόλις 12 ληξιπρόθεσμων κύριων συντάξεω
Μηδενίστηκαν οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις στο ΝΑΤ. Τη θετική αυτή εξέλιξη μαζί με τον προγραμματισμό για την οριστική εξάλειψη τόσο των εκκρεμών επικουρικών όσο και των εφάπαξ παρουσίασε στον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, ο πρόεδρος του ΝΑΤ Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος, κατά την επίσκεψη του πρώτου στο Μέγαρο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου στον Πειραιά.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, το ΝΑΤ συμπεριλαμβανόταν, μέχρι πρότινος, στα πλέον προβληματικά Ταμεία με τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις στην απονομή συντάξεων. Οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις τον Φεβρουάριο του 2021 ανέρχονταν σε 3.100, ενώ σήμερα εκκρεμεί η εκκαθάριση μόλις 12 ληξιπρόθεσμων κύριων συντάξεων. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι στο ΝΑΤ έχουν καταφέρει να εκδίδουν νέες συντάξεις εντός των 90 ημερών, χωρίς αυτές δηλαδή να καθίστανται ληξιπρόθεσμες.
Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι, δρομολογήθηκε και υλοποιήθηκε τους τελευταίους 12 μήνες ένα πλέγμα δράσεων σε διοικητικό, οργανωτικό, ψηφιακό και υλικοτεχνικό επίπεδο.
Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση:
«1) Με νομοθετικές παρεμβάσεις απλοποιήθηκε η διαδικασία απονομής για επιμέρους κατηγορίες ασφαλισμένων, όπου οι συντάξεις τους εκκρεμούσαν για χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα με τις 444 χήρες ναυτικών, όπου περίμεναν κάποιες από αυτές ακόμη και έξι χρόνια την οριστική τους σύνταξη. Το πρόβλημα λύθηκε οριστικά.
2) Υπήρξε αναδιάταξη του ανθρώπινου δυναμικού και καλύτερος καταμερισμός εργασιών μεταξύ των υπαλλήλων. Ειδικότερα, ενισχύθηκαν με επιπλέον άτομα τα τμήματα απονομών συντάξεων, απασχολήθηκαν 20 άτομα, μέσω επιδοτούμενης εργασίας από το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ 55-67, οι οποίοι προσελήφθησαν με συγκεκριμένες απαιτήσεις προϋπηρεσίας-εμπειρίας, ενώ συγκροτήθηκε εσωτερικό helpdesk από 12 υπαλλήλους του ΝΑΤ, ώστε να βοηθούν σε εργασίες διεκπεραίωσης, τηλεφωνικής επικοινωνίας με ασφαλισμένους, ακόμα και λήψης δικαιολογητικών από την πόρτα του σπιτιού τους.
3) Υπήρξε σημαντική ανανέωση του μηχανογραφικού εξοπλισμού και του λογισμικού. Αντικαταστάθηκε άμεσα το 35% του εξοπλισμού και των απαρχαιωμένων λογισμικών (Windows 98) και το 50% αναβαθμίστηκε. Το υπόλοιπο 15% είναι οκταετίας, οπότε κρίθηκε επαρκές.
4) Εντοπίστηκαν με επιτόπια έρευνα οι "προβληματικοί" φάκελοι και αναλύθηκαν διαδικασίες και τρόποι επίλυσης των προβλημάτων. Ταυτόχρονα, καταργήθηκαν έλεγχοι που δεν είχαν ουσιαστικό αντίκτυπο, ενώ ακολουθήθηκε διαδικασία ελέγχου ταυτόχρονη της επεξεργασίας φακέλου.
5) Αναπτύχθηκε ένας "mini Πύργος Ελέγχου" εντός του ΝΑΤ για την παρακολούθηση σε συνεχή ροή της παραγωγικότητας ανά διεύθυνση, τμήμα και υπάλληλο.
6) Υλοποιήθηκαν έργα διασύνδεσης του ΝΑΤ με άλλους φορείς του Δημοσίου. Το ΝΑΤ έχει δώσει δυνατότητα πρόσβασης σε όλους τους συναρμόδιους φορείς. Θεαματική είναι η επιτάχυνση που επέφερε η διασύνδεση με την Υπηρεσία Ναυτικού Μητρώου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
7) Θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά πριμ παραγωγικότητας για τους αποδοτικούς υπαλλήλους. Συμμετείχαν σε αυτό, έπειτα από δική τους αίτηση, τα 2/3 των υπαλλήλων.
Πλέον, όλο το βάρος ρίχνεται στην οριστική εξάλειψη και του στοκ των εκκρεμών επικουρικών, που σήμερα ανέρχονται σε 831, αλλά και των εφάπαξ, που σήμερα ανέρχονται σε 345.
Στόχος της Διοίκησης του ΝΑΤ είναι το σύνολο των εκκρεμοτήτων να έχει εκκαθαριστεί μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.
Επιπλέον, μέχρι το τέλος Μαΐου, το ΝΑΤ πρόκειται να ενταχθεί στους φορείς που καλύπτονται από τον ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης 1555».