Πόσο χρόνο ξοδεύουν οι Έλληνες στα ψώνια (γράφημα)
Σε όλες τις χώρες που μελετήθηκαν οι γυναίκες συμμετείχαν στις αγορές περισσότερο από ό,τι οι άνδρες.
Έφτασε η ημέρα που εκπτώσεις χτυπάνε... κόκκινο. Με αφορμή τις προσφορές της Black Friday, η Eurostat έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία σχετικά με το πόση ώρα αφιερώνουν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές στα ψώνια τους ή σε προσωπικές υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία περίπου 18 λεπτά την ημέρα αφιερώνει ο μέσος Έλληνας για ψώνια και προσωπικές υπηρεσίες, όπως είναι η επίσκεψη σε κομμωτήριο ή ιατρείο.
Μόνον οι Ρουμάνοι (17 λεπτά) δαπανούν λιγότερο χρόνο από τους Έλληνες στα ψώνια. Πρώτοι στη σχετική λίστα είναι οι Γερμανοί, οι οποίοι αφιερώνουν 36 λεπτά το εικοσιτετράωρο σε αγορές και υπηρεσίες.
Στην δεύτερη θέση, με 32 λεπτά αγορών ανά ημέρα, βρίσκονται οι Ολλανδοί, ενώ τρίτοι με 31 λεπτά κατατάσσονται οι Βρετανοί. Οι Έλληνες και οι Ρουμάνοι είναι επίσης οι δύο λαοί που συμμετείχαν λιγότερο στα ψώνια και στην κατανάλωση υπηρεσιών.
Μόλις το 30,7% των Ελλήνων που ερωτήθηκαν απάντησε πως βγήκε για ψώνια ή απευθύνθηκε σε κάποια υπηρεσία τις ημέρες που έλεγξε η Eurostat. Αντίθετα, λίγο περισσότεροι από τους μισούς Φινλανδούς δήλωσαν πως βγήκαν στην αγορά, ενώ στην Γερμανία το ποσοστό συμμετοχής διαμορφώθηκε στο 48,8%.
Η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ του 2008 και του 2015 σε δεκαπέντε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν πολίτες της ηλικίας 20 έως 74 ετών.