Γιατί πουλάει ο Βακάκης την Jumbo
Μέσω book-building η πώληση του 3,5% της εταιρείας
Έκπληξη προκαλεί η απόφαση του μεγαλομετόχου των Jumbo να πουλήσει σημαντικό ποσοστό μετοχών που έχει στην κατοχή του.
Ο πρόεδρος της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, θα πουλήσει το 3,5% της Jumbo (4,8 εκατ. μετοχές), μέσω της διαδικασίας του book-building. Η τιμή αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 14,95 και 15,20 ευρώ, ενώ η διαδικασία εκτιμάται ότι θα διακανονιστεί στις 20 Ιουνίου.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, το ποσοστό του κ. Βακάκη θα μειωθεί στο 23,22%, από 26,72% σήμερα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας, έχει τοποθετήσει των πήχυ της αύξησης των πωλήσεων για τη χρήση 2016-2017 μεταξύ 4% και 7%, ωστόσο η επίδοση αυτή ξεπεράστηκε στο διάστημα Ιουνίου - Δεκεμβρίου, όπου οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση κατά 8,11%. Ο συντηρητισμός στις προβλέψεις του κ. Βακάκη είναι γνωστός στη αγορά, όπως επίσης και η -κατά τεκμήριο- ικανότητά του να τις ξεπερνάει.
Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει βεβαίως στις νέες αγορές, όπου τόσο η οικονομία όσο και ωρίμανση του λιανεμπορίου αποφέρουν καλύτερες αποδόσεις. Σύμφωνα με την εκτίμηση του κ. Βακάκη, στη διετία το εξωτερικό δεν αναμένεται να ξεπεράσει το 35%-38% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών, ωστόσο τα 2/3 των επενδύσεων ύψους 50 εκατ. ευρώ κατά μέσο όρο σε κάθε χρήση κατευθύνονται εκεί.
Τον Νοέμβριο του 2016 η αλυσίδα λειτούργησε ένα νέο μισθωμένο κατάστημα στη Βουλγαρία, έως τα Χριστούγεννα του 2017 θα λειτουργήσει ακόμα δύο καταστήματα στη Ρουμανία, ενώ στην Ελλάδα προετοιμάζεται το άνοιγμα ενός σημείου στη Βόρεια Ελλάδα έως το τέλος του 2017.
Η ιδέα της Jumbo δημιουργήθηκε πριν από περίπου 30 χρόνια και έκτοτε κατέστη ηγέτιδα στην ελληνική αγορά, ενώ τώρα πια δοκιμάζει την «εξαγωγή» του concept της. Ο κ. Βακάκης στράφηκε στην αγορά της Ασίας, η οποία αποτελεί τον κυρίαρχο προμηθευτή της Jumbo, εισάγοντας φθηνά προϊόντα, τα οποία «έχτισαν» με τη σειρά τους ένα μεγάλο portfolio, που σιγά-σιγά υποσκέλισε τα επώνυμα προϊόντα στα ράφια των καταστημάτων του δικτύου.
Το 2000, αντιλαμβανόμενος ότι το βασικό αντικείμενο εμπορίας -παιχνίδια και βρεφικά είδη- συναντούσε τα «όρια» του στη μικρή εσωτερική αγορά με τα σημαντικά προβλήματα υπογεννητικότητας, επένδυσε στην αλλαγή του προϊοντικού μείγματος, προσθέτοντας είδη καθημερινής χρήσης, είδη διακόσμησης και σπιτιού. Σήμερα στο 36%-38% των πωλήσεων της Jumbo αφορούν παιχνίδια, που, αν και αποτελεί τη μεγαλύτερη προϊοντική κατηγορία, εν τούτοις δεν είναι απολύτως καθοριστική, μια και στα καταστήματα της αλυσίδας συρρέουν καταναλωτές χωρίς σκοπό να ικανοποιήσουν τα παιδάκια τους.