H λίστα με τα μεγάλα έργα που απορροφούν 1,4 δισ. ευρώ
Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ «στέλνει» η ΕΕ στην Ελλάδα για την ολοκλήρωση μεγάλων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Η επέκταση του μετρό, τα ηλεκτρονικά εισιτήρια, η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά, το μετρό Θεσσαλονίκης, η ανάπτυξη υποδομών ευρυζωνικότητας αλλά και τα έργα για την επεξεργασία λυμάτων στην Αττική, απορροφούν συνολικά κοντά στα 1,4 δις. ευρώ. Δείτε αναλυτικά, που πηγαίνει το «ζεστό» κοινοτικό χρήμα
- Μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα: 377 εκατ. ευρώ Το αθηναϊκό μετρό θα λάβει συνολικά 261 εκατ. ευρώ για την επέκταση της γραμμής 3 διαμέσου των δυτικών προαστίων της Αθήνας και μέχρι τον Πειραιά. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή έξι νέων σταθμών και την προμήθεια 17 αμαξοστοιχιών, ενώ αναμένεται να έχει τεθεί σε λειτουργία μέχρι το 2020 για να εξυπηρετεί άλλους 174.000 ακόμα κατοίκους της Αθήνας. Πάνω από 58 εκατ. ευρώ θα δοθούν για την επέκταση της γραμμής του τραμ από το κέντρο της πόλης μέχρι το λιμάνι του Πειραιά. Το έργο αυτό περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή 13 σταθμών τραμ και την προμήθεια 25 βαγονιών και θα δώσει σε άλλους 11.000 ανθρώπους τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το δίκτυο του τραμ ώστε να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη. Τέλος, πάνω από 18 εκατ. ευρώ επενδύονται στη σχεδίαση, την εγκατάσταση και τη λειτουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος αυτόματης είσπραξης εισιτηρίων στην Αθήνα, που θα καλύπτει όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή. Τα χάρτινα εισιτήρια θα αντικατασταθούν σταδιακά από ένα σύστημα ηλεκτρονικής επικύρωσης που θα διευκολύνει τους χρήστες στις διαδρομές τους και θα περιορίσει τις απώλειες εσόδων.
- Μετρό Θεσσαλονίκης: 730 εκατ. ευρώ. Για την ολοκλήρωση της κύριας γραμμής θα επενδυθούν 407 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των εργασιών ανακαίνισης σε σταθμούς του μετρό, της κατασκευής νέων σηράγγων και της προμήθειας 24 αμαξοστοιχιών. Αφού τεθεί σε λειτουργία, το 2020, η γραμμή του μετρό αναμένεται να εξυπηρετεί 247.000 επιβάτες ημερησίως και να συμβάλει στη μείωση της οδικής κυκλοφορίας και στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στην περιοχή της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, 323 εκατ. ευρώ περίπου θα δοθούν για την επέκταση του μετρό μέχρι την Καλαμαριά. Με τον τρόπο αυτό θα βελτιωθεί η καθημερινή ζωή σε αυτή την αστική περιοχή, ιδίως για τους εργαζόμενους που μετακινούνται καθημερινά μεταξύ Καλαμαριάς και Θεσσαλονίκης.
- Βιώσιμη κινητικότητα στην Πελοπόννησο: 50 εκατ. ευρώ. Θα διατεθούν 50 εκατ. ευρώ για εργασίες εκσυγχρονισμού στο τμήμα Διακοφτού-Ροδοδάφνης, της σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Πατρών, η οποία θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με το λιμάνι του Πειραιά και τον διεθνή αερολιμένα των Αθηνών. Το έργο αυτό θα ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και θα αυξήσει την ποικιλία των διαθέσιμων μέσων μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ των μεγάλων πόλεων και λιμένων της χώρας.
- Οδικές συνδέσεις στη Βόρεια Ελλάδα: 92 εκατ. ευρώ. Πάνω από 64 εκατομμύρια ευρώ διατίθενται για την αναβάθμιση της δυτικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης και των παράπλευρων οδών, για καλύτερη και ταχύτερη οδική σύνδεση της πόλης με τα μεγάλα οδικά δίκτυα, την Εγνατία Οδό και τον ΠΑΘΕ. Τα έργα αυτά θα μειώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και έτσι οι κάτοικοι, ιδίως το ένα εκατομμύριο άνθρωποι που ζουν στις δυτικές συνοικίες της πόλης (Αμπελόκηποι-Μενεμένη, Κορδελιό-Εύοσμος και Δήμος Παύλου Μελά), θα ωφεληθούν από τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της ηχορύπανσης. Τα υπόλοιπα 28 εκατ. ευρώ επενδύονται στην ολοκλήρωση και την αναβάθμιση του αυτοκινητόδρομου Α29, στο τμήμα μεταξύ Κορομηλιάς και Κρυσταλλοπηγής, στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
- Ανάπτυξη υποδομών ευρυζωνικότητας στη χώρα: 51 εκατ. ευρώ Αυτό το επενδυτικό πακέτο αποσκοπεί στην ευρυζωνική κάλυψη αγροτικών και απομακρυσμένων περιοχών της Ελλάδας. Το έργο αυτό συμβαδίζει με τους στόχους της ψηηφικής ενιαίας αγοράς και θα βοηθήσει να επιτευχθεί ο στόχος της συνδεσιμότητας για ολόκληρη τη χώρα μέχρι το 2020. Με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθεί η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα, θα αναπτυχθεί η ηλεκτρονική διοίκηση και οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες και θα δοθεί στις αγροτικές κοινότητες η δυνατότητα να αναλάβουν κεντρικό ρόλο στη μετάβαση της ελληνικής οικονομίας προς την έξυπνη και βιώσιμη ανάπτυξη.
- Συλλογή και επεξεργασία λυμάτων στην Αττική: 38 εκατ. ευρώ Με το ποσό αυτό χρηματοδοτείται η κατασκευή ενός σύγχρονου αποχετευτικού δικτύου μήκους σχεδόν 100 χιλιομέτρων και μιας μονάδας επεξεργασίας λυμάτων στο Κορωπί και στην Παιανία, τα οποία καλύπτουν τα περιβαλλοντικά πρότυπα και τις απαιτήσεις που ισχύουν στην Ε.Ε. Αυτό το αναβαθμισμένο σύστημα διαχείρισης λυμάτων θα εξυπηρετεί σχεδόν 95.000 ανθρώπους
Πηγή: Ναυτεμπορική
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
ΥΠΕΝ: Επενδύσεις για εγχώρια παραγωγή «πράσινων» αεροπορικών καυσίμων
Tο ποσοστό των SAF στα αεροπορικά καύσιμα αυξάνεται περαιτέρω το 2050 σε 70% από το…
Εγκρίθηκαν 271 επενδυτικά σχέδια προϋπολογισμού 858 εκατ - Δημιουργούνται 4.420 νέες θέσεις εργασίας
Στόχος είναι η βιώσιμη και ισόρροπη ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα
Κλιματική αλλαγή: Επενδύσεις 436 δισ. ευρώ μέχρι το 2050 και μείωση του κόστους ενέργειας
Στα 6 δισ. ευρώ ετησίως η συνεισφορά στο ΑΕΠ των επενδύσεων για το μηδενισμό των…
Διευρύνονται οι πιθανές περιοχές εγκατάστασης σταθμών αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας
Ενισχύεται η δυναμική της επικείμενης ανταγωνιστικής διαδικασίας
Καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου: Ποιος πληρώνει πιθανές καθυστερήσεις του έργου
Στη Βουλή η τροπολογία
Hλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Κύπρου: Η ΡΑΕΚ υιοθέτησε τις δύο αλλαγές που ζήτησε ο ΑΔΜΗΕ
Άλλες αλλαγές που αφορούν τον διασυνοριακό επιμερισμό εξόδων (CBCA) θα γίνουν σε επόμενο στάδιο
H Κύπρος έδωσε το πράσινο φως για την ηλεκτρική διασύνδεση με την Ελλάδα
Το μεγαλύτερο και βαθύτερο καλώδιο ηλεκτρικής διασύνδεσης στον κόσμο
Μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης - Ο νέος ρόλος του Υπερταμείου
Eντός του 2025 οι πρώτες επενδύσεις του νέου Επενδυτικού Ταμείου
Κατ' αρχήν συμφωνία για την υποβρύχια ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Κύπρου
Πηγές του Διαχειριστή ανέφεραν ότι εφόσον υλοποιηθούν οι προβλέψεις της συμφωνίας το έργο καθίσταται βιώσιμο.
Οι παράγοντες που καθορίζουν τη στρατηγική των επενδυτών στο γ' τρίμηνο του 2024
Η επενδυτική στρατηγική της Πειραιώς
Τα εμπόδια, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες στον δρόμο της ενεργειακής μετάβασης
Στην Ελλάδα αποτελούν «αγκάθι» και τα δίκτυα, καθώς όλο και περισσότερες ώρες την ημέρα η…